۱۳۹۶ خرداد ۶, شنبه

مردم چه اندازه از ترامپ بیزارند؟

امروز بر حسب اتفاق راهم به منطقه ای از تورنتو افتاد که یکی از کابفروشی های دست دوم فروشی خوب شهر آنجا است. به قسمت تاریخ اروپا سر زدم و دو کتاب درباره انقلاب فرانسه را برداشته و پیش فروشنده رفتم. یکی از این کتابها، کتاب "دوازده نفری که حکومت می کردند" (Twelve Who Ruled)  بود که یکی از کتابهای مورد علاقه ام درباره وقایع سال ۱۷۹۳ آن انقلاب است.

با خانم فروشند چانه می‌زدم که کتابها را ارزانتر از او بگیرم. یکی از استدلالهایم این بود که باید خوشحال باشد کسی به دو تا از کتابهایش که درباره وقایع ۲۵۰ سال قبل هستند را می خواهد با قیمتی مناسب بگیرد. گفتم که شاید بهتر باشد او روی کتابهای انقلاب روسیه، که در صدمین سالگرد آن هستیم، تمرکز کند. جوابش برایم خیلی جالب بود. گفت: "داری شوخی می کنی! شاید باید انقلاب فرانسه را که چگونه سر لوئی شانزده و ماری انتونت را زیر گیوتین از تنشان جدا کرد جلوی ترامپ بگیریم، بلکه عقلش سر جایش بیاید!". کمی درباره ترامپ گپ زدیم و پولش را دادم و این مغازه خوب را ترک کردم. در میانه راه به این فکر می کردم که تنفر از ترامپ، که اکنون در واقع مظهر رٶسای این سیستم، مثل پوتین، اردوغان، نتانیاهو، السیسی، خامنه ای و غیره است، تا چه حد زیاد شده و با احساسی زیبا آخر هفته ام را شروع کردم.

۲۶ مه ۲۰۱۷

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر