۱۴۰۱ فروردین ۱۵, دوشنبه

آدمی که دلش سنگ است

چهار پنج همسایه دارم از روسیه، اوکرائین، بلاروس و لهستان. دوستان زیادی هم در باشگاه و حلقه اسکواش دارم از همین کشورها. این روزها دائم سراغشان می‌روم و حال خودشان و فک و فامیل‌هایشان را می‌پرسم. من هم مثل خیلی‌های دیگر که چیز زیادی از این جغرافیا نمی‌داند، فکر می‌کنم که همه‌شان از یک جا هستند و همه این کشورها درگیر جنگند. یکی از این دوستانم، که اتفاقا همکارم هم هست، خانواده‌اش دچار تلفات شده و بدجوری پریشان‌‌اند.

دلداری‌اش می‌دادم. گفتم که این جهان شده است جهان رقابت بین تفنگداران که هر روز در گوشه‌ای از آن تعدادی را به گروگان می‌گیرند. یک روز در عراق و افغانستان، روز دیگر در یمن و امروز هم قرعه به اسم اوکرائین افتاده! گفت که با یکی از دوستان قدیمی‌اش که اکنون طرفدار پوتین شده است درگیری لفظی داشته و بهش گفته که چطور تو نمی‌توانی صدای بچه‌ای که مادرش را فریاد می‌زند تا او را جا نگذارد نمی‌شنوی؟! گفتم متاسفم. گفتم که همان "دوستت" و من هم از این نوع دوستان در فیسبوک زیاد دارم، که اگر خودشان اسلحه در دست داشتند، به همان کودک هم بیرحمانه شلیک می‌کردند!



آدم‌های بیرحم! آدم‌های سنگدل!

۵ آوریل ۲۰۲۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر