۱۳۹۴ آبان ۲۳, شنبه

من پرچم فرانسه را روی پروفایلم نمی گذارم!

تعدادی از انسانهای شریف و محترمی را امروز در فیسبوک دیدم که در همبستگی با مردم فرانسه، در اعتراض به تروریسم اسلام سیاسی و به احترام به آنهایی که در دست تروریستهای اسلامی جانشان را از دست دادند، عکس پروفایل خود را به پرچم سه رنگ فرانسه مزین کرده بودند. من اما این کار را نمی کنم. من چارلی ابدو هستم! من مثل مردم فرانسه از ترور اسلامی ها نمی ترسم. می گویم مرگ بر ارتجاع اسلامی و مرگ بر داعش و دیگر تروریستها؛ اما هیچ پرچمی که نشانی از ناسیونالیسم و عظمت ملی کشوری را در خود داشته باشد روی دیوار فیسبوکم نمی گذارم.
پرچم هر کشوری نشانی از عزت و منزلت مردم آن کشور نیست. نشانی از آزادیخواهی مردم آن کشور نیست. پرچم آن کشور نشانه دولت و ناسیونالیسم آن کشور است. پرچم فرانسه، بعنوان پرچم، هیچگونه فرقی با پرچم ایران، پرچم اسرائیل، پرچم آمریکا، عربستان و غیره و غیره ندارد. کسی که امروز بعنوان همبستگی با مردم فرانسه پرچم فرانسه را روی پروفایلش می گذارد، فردا منطقا باید پرچم آمریکا و اسرائیل و مصر و ایران و پاکستان و عربستان و غیره را هم، در یک چنین شرایطی روی دیوار فیسبوکش بگذارد و پروفایلش را با آن مزین کند.
متأسفانه دولتهای مثل فرانسه هم، همانقدر در پا گرفتن ارتجاع اسلام سیاسی در خاورمیانه و در اروپا دست داشته اند که دولتی مثل عربستان و ترکیه و آمریکا. پرچم فرانسه، پرچم مردم معترض نیست؛ پرچم دولت آن کشور است. همانطور که پرچم اسرائیل هم پرچم مردم شریف اسرائیل نیست، پرچم دولت جنایتکار اسرائیل است. پرچم ایران هم همانطور. و و و.
در اعتراض به تروریسم اسلامی، در همبستگی با مردم فرانسه می شود کارهای زیادی کرد. احترام به پرچم فرانسه، از آن کارها نیست!

۱۵ نوامبر ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر