۱۴۰۲ آبان ۱۵, دوشنبه

پروژه امروز من

امروز (البته در رویائی، در خواب و بیداری) جلوی ۳۲ ساختمان خانه های آپارتمانی بزرگ در شهری بزرگ از هر کسی که از آپارتمانش بیرون می آمد سئوالی پرسیدم، و جوابشان را، اگر جوابی می دادند، با عنوان "مصاحبه شونده عدد فلان" ثبت می کردم. سئوالم این بود: "آیا کرایه خانه شما مناسب درآمدتان هست؟"، و اگر جواب منفی بود، که بدون استثنا جملگی منفی بودند، این سئوال را با سئوالی دیگر کامل می کردم: "پس چرا برایش کاری نمی کنید؟"



حدس بزنید که جواب به سئوال دوم چه بود؟ بدون اینکه جواب من را بخوانید لطفا یک حدسی بزنید! عجله نکنید. بدون استثنا جوابشان این بود: "آخه از من تنها چه بر می آد!؟"

از ۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون نفر پرسیدند که چرا برای این وضعیتی که دنیا در آن هست، کاری نمی کنید؟ همه جواب دادند: "آخه از من به تنهائی چه بر می آد؟!" هیچی! از نزدیک ۸ میلیارد نفر هیچی بر نمی آد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر