۱۴۰۱ خرداد ۲۹, یکشنبه

سالگرد یک ازدواج زیبا!

بعضی سالگردها را من دوست دارم. دوست دارم مارکس را برجسته کنم برای اینکه ما به او و متد او احتیاج داریم. سالگردهای مارکس را دوست دارم برجسته کنم، برای اینکه اسم او باید همیشه سر زبان‌ها بماند. سالگرد تولدش را، سالگرد مرگش را، سالگرد عاشق شدنش را، سالگرد دوئل کردن‌هایش را، سالگرد نوشتن این و یا آن اثرش را و همچنین سالگرد ازدواجش را.



جنی ون وستالن (جنی) و کارل هاینریش مارکس (مارکس)، دو رفیق و دو معشوقه دوران بچگی، ۱۷۹ سال پیش امروز ۱۹ ژوئن، رسما ازدواج کردند و یک زندگی زیبا، اما پر درد و مشقت؛ دائم در حال فرار و دست و پنجه نرم کردن هر روزه با فقر؛ زندگی ای که شاهد از دست رفتن بچه هایشان بر اثر فقر بودند، را شروع کردند. جنی و مارکس در دوران کودکی عشق به هم را شروع کردند، گرچه جنی ۴ سال بزرگتر از مارکس بود. علاقه های مشترک مثل مطالعه، ادبیات و نقد این دو را به هم نزدیک کرد. پدر جنی هم درست به همین دلیل که مارکس در خلاقمندی ویژه بود با این جوان دوست شد و با او ساعت‌ها به قدم زدن می رفت و درباره فلسفه، ادبیات و سیاست بحث و گفتگو می کردند.



سالگرد ازدواج مارکس و جنی را دوست دارم گرامی بدارم و تبریک بگویم!

۱۹ ژوئن ۲۰۲۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر