۱۴۰۱ مهر ۱۹, سه‌شنبه

دوستان خوب!

چندی پیش بطور اتفاقی با یک نفر در فیسبوک آشنا شدم که متوجه شدم یکی دو کتاب درباره گوشه‌ای از تاریخ جنبش کارگری ایران، با کلی سر و کله زدن با اداره ممیزی، به رشته تحریر در آورده. با اولین تماس، با فردی فوق‌العاده مهربان، اکبر آذربایجانی، برخوردم. از ایشان خواستم که چگونه می‌شود کتاب‌هایش را تهیه کرد. آذربایجانی عزیز (من از واژه "آقا" استفاده نمی‌کنم که خودمانی و دوستانه باشد) آدرس گرفت و بدون پرسیدن اینکه هزینه چه می‌شود و غیره، روز بعد کتاب‌ها را برایم ارسال کرد. او حتی در اداره پست دچار مشکلات تکنیکی هم می‌شود؛ با این همه موفق می‌شود که آن کتاب‌ها را برایم ارسال کند.



امروز بعد از دو هفته از یک مسافرت راه دور، به اداره پست شهرمان برای تحویل بسته‌ای رفتم. قبل از رسیدن به اداره پست، هر چقدر فکر کردم نتوانستم حدس بزنم که محموله چه می‌تواند باشد! با خانم فارسی زبان اداره پست که حرف می‌زدم یکهو به یادم آمد که اکبر عزیز زحمت فرستادن بسته‌ای را کشیده بود. و این کتاب‌هایی را که در عکس می‌بینید را تحویل گرفتم.



***

هنوز فرصت نشده است که کتاب‌ها را مرور کنم؛ اما همین که رفیقی را در این فیسبوک پیدا کردم که زحمت کشیده و کتاب‌هایش را برایم ارسال کرد و کلی دچار مشکلات و دردسر هم شده، فوق‌العاده روزم را، بعد از دو هفته خسته کننده، ساخت. از اکبر آذربایجانی عزیز تشکر رفیقانه ویژه‌ای می‌کنم. امیدوارم که همه علاقمندان به کتاب و بخصوص علاقمندان به تاریخ جنبش کارگری ایران کتاب‌های فوق را تهیه کرده و بخوانند.

۱۰ اوت ۲۰۲۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر