۱۳۹۳ اسفند ۱۲, سه‌شنبه

من اویجیت روی هستم!

آدمکشان اسلامی نویسنده سکولار بنگلادش، اویجیت روی (Avijit Roy) را که به همراه همسرش از یک نمایشگاه کتاب برمی گشتند مورد حمله قرار داده و با ساتور وی را به قتل رساندند. اویجیت به خاطر مخاطرات تروریستی که او را تهدید می کرد، به آمریکا مهاجرت کرده بود و از نگرانی تهدیدهای مکرری که از جانب اسلامیستها می شد کمتر به بنگلادش سفر می کرد. او در این آخرین مورد به بنگلادش سفر کرده بود که در نمایشگاه فوق آخرین کتابش، "ویروس ایمان"، را تبلیغ کند.

تاریک اندیشان اسلامی چه در بنگلادش و ایران و ... راه حلی جز قتل و کشتار و ترور مخالفین دین خود ندارند. با این "راه حل" فقط و فقط چهره کریه ایدئولوژی خود را زیر نورافکن گرفته تا همه بدانند این جانوران دارای چه پتانسیل‌هایی هستند.
اما جنب و جوش واقعی در دنیا برخلاف امیال آنها در حرکت است. میلیونها انسان در دفاع از سکولاریسم و آزادی بیان و ابراز انزجار از تاریک اندیشی مذهبی به خیابانها ریخته و فریاد "من شارلی ابدو هستم!" سر دادند که قاطعانه به اسلامیسم "نه" بگویند.
در دل همین داکا که اسلامشان علنا توسط حکومت مذهبی محافظت و تبلیغ می شود، صدها دانشجو و فعال سیاسی و اجتماعی در آکسیونهای بزرگ و کوچک خود٬ قتل اویجیت را محکوم کردند.
این راه خلاصی از سیاهی مذهبی است. باید قاطعانه و علنا به رعب و وحشتی که می خواهند دامن بزنند، اعتراض کرد.
باید برای برای دفاع از آزادی و سکولاریسم نیروی عظیم انسانیت را به خیابان آورد و متحدانه و یکپارچه فریاد زد که "من اویجیت روی هستم!" "من ضد مذهب هستم!"*


منتشر شده در ژورنال چهارشنبه ۴ مارس ۲۰١۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر