۱۳۹۸ دی ۳, سه‌شنبه

عاشقان کتاب!


داستان عکس این استاتوس، داستان خود من هم هست. چند سال پیش (حدود ۱۶ سال) تمام شماره‌های مجله "Labour/Le Travail"، که حدود ۴۵ شماره می‌شدند را یکجا می‌خواستم بخرم. دیر وقت شب ایمیلی به سردبیر آن، براین پالمر (Brian Palmer) که یک مورخ جنبش کارگری کانادا هست، زدم تا جویا شوم هزینه خرید یکجا همه این کتابها (مجلات) چقدر می‌شود. دو دقیقه‌ای بعد جواب داد که تا بحال با همچون چیزی مواجهه نبوده که یک نفر همه شماره‌ها را یکجا بخواهد بخرد. (برایم جالب بود که داشتم با براین ایمیل رد و بدل می‌کردم. هفته قبلش با جان کلارک، فعال سیاسی علیه فقر در تورنتو، درباره تاریخ جنبش کارگری انگلیس حرف می‌زدیم. توصیه کرد کتاب ای پی تامپسون E. P. Thompson را بخوانم. گفت که در کانادا هم کتاب براین پالمر کتاب خوبی درباره جنبش کارگری این کشور است که اگر وقت کردی حتما بخوانش.)
بالاخره براین در آن ایمیلش نوشت که با قیمت ۴۰۰ دلار کانادا برایم پست خواهد کرد و توصیه کرد این کار را بکنم؛ چرا که اگر هر شماره را جداگانه می خریدم، حداقل ۱۰۰۰ دلار هزینه برمی داشت.

برای پرداخت یک چنین هزینه‌ای، باید در خانه یک جلسه‌ای می گذاشتیم. همسرم اول مخالفت کرد که تو هنوز نصف این همه کتابی را که داری نخوانده‌ای، چرا می‌خواهی ۴۵ جلد دیگر بگذاری تو خانه؟! حق با اون بود، اما بقول این عکس، من حتما باید آن کتابها را هم می‌خریدم. بالاخره قانع شد و من آن کتابها را خریدم.
داستان مشکلات مالی من اتفاقا از همین نوع خرج‌هایی است که اگر نبود زندگی اصلا ارزش زیستن نداشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر