۱۳۹۸ دی ۳, سه‌شنبه

من امروز به چه فکر می کنم؟


انسانها بعضا در خیال خود به زنان و یا مردانی فکر می کنند که اگر در گذشته معشوقه آنها بودند امروز زندگی شان چگونه می بود. زنان و مردانی که امروز هر کدام راهی دیگر رفته و آنها هم شاید درباره زنان و یا مردانی فکر می کنند که اگر در گذشته معشوقه شان بودند.


انسانها بعضا در خیال خود، به انسانهایی فکر می‌کنند که اگر امروز با ما بودند چه می‌کردند، چه فکر می‌کردند. مردانی چون لنین، روبسپیر. زنانی چون روزا لوگزامبورک. یا هم شاید کسی مثل مارکس!

من اما در خیال خود به آن کودکی فکر می کنم که اگر در آن کوه یخبندان مشغول کولبری نبود و همانجا جان نمی داد، مادرش امروز با او چه می کرد؟ بغلش می کرد و هدیه کریسمسش را باز می کرد؟ شاید هم غرق بوسه اش می کرد!؟
من اما در خیال خود به آن کودکی فکر می کنم که وحشت دارم سرنوشتش را به فرزند خودم، که تقریبا همسن آن فرهاد است، چیزی بگویم!
۲۴ دسامبر ۲۰۱۹، شب کریسمس!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر