۱۴۰۰ مرداد ۱۴, پنجشنبه

ما چه می‌خواهیم؟

روز ۲۴ ژوئیه فعالین و آکتویست‌ها در بیش از ۵۰ شهر ایالات متحده برای مطالبه بهداشت مقرون به صرفه برای همه، دست به تجمعات اعتراضی زدند. خبر این اعتراض، در میان ده‌ها هزار خبر شاید مهمتر، برای من اهمیت پرداختن و اشاره به آن دارد؛ به این دلیل که در آمریکا، همانند بسیاری از جاهای دیگر، با وجود ثروت عظیمی که حاصل دسترنج خودمان هم است، مردم از عدم توان دسترسی به خدمات بهداشتی در رنج و عذابند و به همین دلیل هم روزانه هزاران تن جانشان را از دست می‌دهند.



پرداختن به اینگونه مطالبات برای من مهم است، برای اینکه من به خودم می‌گویم کمونیست و کمونیسم، از نظر من چیزی فراتر از خدمات و سرویس رایگان و قابل دسترسی و در یک کلام رفاه برای همه، نیست. برای ما کمونیست‌ها، باید روزی فرابرسد و من امیدوارم که آن روز هر چه زودتر برسد، که گفتمان و جنگ و جدال بر سر رفاه برای همه، و خدمات برای همه مرکز ثقل مبارزه و دعواهای روزانه ما باشد.

در بعضی از همان آکسیون‌ها روز ۲۴ ژوئیه تعداد فعالین و آکتویست‌ها نسبت به جمعیت آن شهرها خیلی کم بود، اما باید به همان تعداد کم‌شان و هزاران تن دیگر مثل ایشان، که بعضا تک و تنها روزانه در محیط کار و زندگی شان برای رفاه، و زندگی و دنیایی بهتری تلاش می‌کنند، درود فرستاد.

۵ اوت ۲۰۲۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر