۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۵, یکشنبه

سخت ترین کار

سال‌ها پیش در کنفرانسی خانمی از من پرسید از نظر من سخت ترین کار کدام کار است؟ این پا اون پا کردم که جوابی بهش بدهم. گفت چه اصراری دارم که حتما همین حالا جواب بدهم. گفت برو کمی بهش فکر کن.



اکنون مدت‌هاست که به دور و بری‌هایم که به حرف من گوش می‌دهند، می‌گویم که هر وقت با سئوالی روبرو شدیم دو جواب داریم: ۱) جواب ساده و ۲) جواب فکر شده. جواب ساده جوابی است که شاید هر کسی بدون تأمل به هر معضل پیچیده ای بدهد. جواب فکر شده جوابی است که آدم کمی حوصله بخرج بدهد و کمی به جوابش فکر کند.

حالا که تا اینجا با من بوده اید، حتما به سخت ترین کار هم فکر کرده اید. جوابتان را نمی‌دانم؛ اما من خودم فکر می‌کنم که سخت ترین کار فکر کردن است. اگر آدم کمی به خودش زحمت بدهد که به کاری که می‌کند، به هر تصمیمی که می‌گیرد فکر کند، زندگی اش خیلی ساده و راحت تر می‌بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر