۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۵, پنجشنبه

در مورد یک پست فیسبوکی!


چند روز پیش استاتوسی روی دیوار فیسبوکم در مورد یکی از اعضای حزب حکمتیست به نام جاوید حکیمی گذاشتم و او را "مشکوک" و "دو به هم زن" خواندم؛ و اشتباه تر از آن پای حزب کمونیست کارگری را هم به میان کشیده بودم. (گفته بودم که حزب کمونیست کارگری تقاضای عضویت جاوید حکیمی را رد کرده است، که در واقع اصل مطلب این بود درخواست عضویت "نادر چگنی" رد شده بود. منتها نادر چگنی بعدا به جاوید حکیمی تغییر نام داد.) از نظر من "مشکوک" الزاما به معنای "جاسوس" و یا یک شک و علامت سئوال "پلیسی" بالای سر کسی گذاشتن نیست. مشکوک می تواند معانی متفاوتی داشته باشد که من همان "دو به هم زنی" را مد نظر داشتم. "مشکوک" از نظر من، که اشاره کردم، آن بار "پلیسی است" را ندارد، اما در ذهنیت کسان دیگری معنی دیگری دارد. با توصیه تعداد زیادی از اعضا و کادرهای حزب کمونیست کارگری، به اشتباهات خود پی برده و آن استاتوس را از روی دیوار فیسبوکم برداشته و البته قبل از برداشتن آن، در کامنت کوتاهی توضیحی داده بودم که با پاک شدن استاتوس، کامنت هم پاک شد.
اما من در مورد جاوید حکیمی هر نظری داشته باشم، از ایشان یک معذرتخواهی بدهکارم، چرا که من ایشان را نمی‌شناسم و صرفا با یکسری برخوردهای فیسبوکی او، نکاتی را نوشتم که حاصلش اکنون این "معذرتخواهی" است. از نظر من، که همیشه بر آن تأکید کرده ام، اتهام زدن به فردی حقیقی که درباره اش سند و مدرکی نداشته باشیم، جرمی است نابخشودنی. درباره جاوید حکیمی هم، صرف اینکه استاتوسهای فیسبوکی اش را فردی نپسندد، سند و مدرکی برای اتهام به آن فرد نمی دهد.
ناصر اصغری
۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر